<<
12345 >>
post
Automatyczna weryfikacja statusu VAT
kontrahenta w międzynarodowej bazie VIES w enova365!
 
1 stycznia 2017 weszła w życie nowelizacja ustawy o podatku od towarów i usług, zezwalająca Naczelnikowi urzędu skarbowego na usuwanie firm z rejestru VAT. 
 
Nowelizacja nie nakłada na organy skarbowe obowiązku informowania podatnika o odebraniu mu statusu czynnego podatnika VAT, dlatego nieświadomy utraty statusu podmiot nadal może wystawiać faktury swoim kontrahentom. W ciągu zaledwie trzech pierwszych miesięcy roku fiskus wykreślił z rejestru VAT blisko 40 tys. firm. 
Odpowiedzialność za przyjęcie lub wystawienie faktury firmie nie będącej czynnym podatkiem VAT może wiązać się z konsekwencjami i sankcjami dla innych przedsiębiorców. 
 
Dlatego w ramach posiadania ważnej gwarancji na oprogramowanie enova365, mogą Państwo korzystać z  nowej funkcji, która pozwala na automatyczną weryfikację statusu VAT kontrahenta w międzynarodowej bazie VIES. System poinformuje także o aktualnym statusie podatnika w momencie wystawiania faktury dla klienta czy przyjmowania faktury sprzedaży od dostawcy.
 
Od wersji 12.3 mogą Państwo również sprawdzać masowo statusy VAT w bazie VIES.




post
Nowe referencje!

Informujemy, że do naszej kolekcji dołączył kolejny list referencyjny od  Firmy Euro-job Sp. z o.o.

Firma Euro-job Sp. z o. o. jest Agencją Pracy Tymczasowej, działajacą na terenie Polski i Niemiec. Zajmuje się rekrutacją, zatrudnianiem oraz delegowaniem Pracowników, głównie w branży opiekuńczej.

Referencje dostępne są tutaj.





post
Nowa wersja enova365 12.3 już dostępna!

W wersji enova365 12.3 zostały wprowadzone nowe funkcjonalności i zmiany. 

Główne zmiany dotyczą obszarów: Handel, Księgowość, Kadry Płace, CRM, Workflow i DMS. Dokonano również zmian systemowych dla  aplikacji Android enova365. Program dostosowano do zmian w przepisach: o zatrudnieniu pracowników tymczasowych, zmiana kwoty wolnej na 75% kwoty najniższej emerytury dla należności niealimentacyjnych od potrąceń z zasiłków, wprowadzenie nowego wzoru świadectwa pracy, wprowadzenie nowych wskaźników, a także w zakresie tworzenia deklaracji Intrastat wywóz.

Opis wszelkich zmian w nowej wersji enova365 12.3 znajdziecie Państwo Tutaj.





post
Nowe referencje!

Informujemy, że do naszej kolekcji dołączył kolejny list referencyjny od  Firmy Norman Sp. z o.o.

Norman Sp. z o.o. powstała w 2000r. w wyniku przekształceń własnościowych spółki Bytom S. A. zajmującej się szyciem garniturów od 1965r. Firma zatrudnia 360 pracowników i jest w stanie wyprodukować 140 000 sztuk ubrań rocznie. Tradycja oraz doświadczenie gwarantują wysoką jakość oferowanych produktów.

Referencje dostępne są tutaj.





post
Nowa wersja enova365 12.2.2- już dostępna!

Wersja enova365 12.2.2 została dostosowana do zmian przepisów obowiązujących od dnia 1 czerwca 2017r. dotyczących zatrudniania pracowników tymczasowych: nowe zasady ustalania podstawy wynagrodzenia za czas urlopu wypoczynkowego oraz ekwiwalentu za urlop, a także nowy wzór świadectwa pracy.

enova365 12.2.2 została dostosowana do nowej wersji programu SODiR OFF-line (wersja 9.90) w zakresie przesyłania deklaracji PFRON WN-d.

Wykonano aktualizację wskaźników obowiązujących od 1.06.2017: przeciętne miesięczne wynagrodzenie, minimalne wynagrodzenie uczniów.

W zakresie obszaru księgowości wersja obejmuje przygotowania mechanizmów wysyłki e-Deklaracji na zapowiedziane przez Ministerstwo Finansów zmiany w serwisach e-Deklaracji od 1 czerwca 2017 r. i 1 lipca 2017 r.